Co trzeba zrobić aby poprawnie zweryfikować domenę na Facebooku?
Zacznijmy jednak od tego, po co tak właściwie należałoby to uczynić.
Menadżer firmy, w którym dokonujemy weryfikacji, umożliwia użytkownikom przypisywanie domen istniejącym już stronom na Facebooku. Dzięki temu możliwe jest również udostępnianie tych domen zaufanym partnerom. Weryfikacja domeny zapewnia ochronę i gwarantuje, iż treść i linki nie będą modyfikowane przez osoby trzecie. Facebook w ten sposób ułatwia sobie walkę ze SPAMEM, który niestety jest bardzo powszechny w sieciach społecznych.
Jak wygląda taka zweryfikowana treść na Facebooku możecie podejrzeć na tym screenie. W udostępnionym przez was poście, klikając w tę małą literę „i” podświetli wam się informacja na temat, kiedy i przez kogo witryna została zarejestrowana. Troszkę inaczej to wygląda w przypadku wydawców, ale jakby zamysł jest ten sam. Dzięki temu Facebook wie, że to wy jesteście właścicielami treści znajdującej się pod określonym linkiem, co jednocześnie jest ściśle powiązane z unikaniem SPAMU.
Ma to jednak swoje minusy. Najczęściej przysparza to kłopotów tym, którzy z różnych powodów nie mogą dokonać takiej weryfikacji — jak np. różnego rodzaju portale blogowe. Użytkownicy takich witryn mają bardzo ograniczone możliwości modyfikacji swoich stron.
Po zablokowaniu przez Facebooka linków zew., bardzo ciężko uzyskać z powrotem kontrolę nad nimi. Odwołania i skargi nie rzadko nie przynoszą żadnych efektów, a osoby borykające się z takimi problemami, często odpuszczają.
Na szczęście są sposoby na tą nierówną walkę — być może nawet z przewagą dla użytkowników portali blogowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz poniżej.
Weryfikacja domeny na Facebooku poprzez Menadżera firmy
Aby poprawnie zweryfikować domenę należy zalogować się na stronę Menadżera firmy i kliknąć Ustawienia firmowe.
Następnie po lewej stronie na pasku menu wyszukać Bezpieczeństwo marki. Pod nim pojawiają nam się Domeny i Listy zablokowanych. Klikamy na Domeny, następnie u góry niebieski przycisk Dodaj.
Wpisujemy nazwę naszej domeny w takiej formie, jakiej podpowiada menadżer i klikamy Dodaj domenę.
Na koniec pojawią nam się dwie możliwości weryfikacji domeny. Jedna za pomocą DNS a druga za pomocą przesłania pliku HTML. Wybór pozostawiam do waszej dyspozycji. Aby poprawnie dokonać takiej weryfikacji, należy postępować zgodnie z opisem znajdującym się pod poszczególnymi metodami.
Poprawnie zweryfikowane konto oraz oczekujące na weryfikację będzie wyglądało w ten sposób.
Jak już zaznaczyłam na wstępnie, jest to bardzo ważny zabieg aby uniknąć BANA na Facebooku, co ostatnio bywa bardzo częste. Użytkownicy udostępniają swoje posty na fanpag’u w postaci linków ze stron, blogów, które wędrują po całym Facebooku, co niestety przy dużej ilości zainteresowania może skutkować zablokowaniem domeny. W takim wypadku, wszystkie dotychczasowe linki określonej domeny zostaną również usunięte, a BAN będzie zbierał swoje żniwo na połączonych do Facebooka platformach — m.in. Instagram i Messenger.
Alternatywą dla tych, którzy nie mają siły walczyć z obsługą Facebooka. Po zgłoszeniu swojego zażalenia, czy też odwołania od blokady i nieuzyskaniu żadnej konkretnej odpowiedzi, lub też takiej, z którą się nie zgadzamy, można skorzystać z rządowej strony Ministerstwa Cyfryzacji w celu odwołania się od decyzji portalu społecznościowego.
Więcej wpisów dotyczących konfiguracji konta Menadżera firmy już wkrótce.