Jak zweryfikować domenę na Facebooku?

Jak zweryfikować domenę na Facebooku?

Co trzeba zrobić aby poprawnie zweryfikować domenę na Facebooku?

Zacznijmy jednak od tego, po co tak właściwie należałoby to uczynić.

Menadżer firmy, w którym dokonujemy weryfikacji, umożliwia użytkownikom przypisywanie domen istniejącym już stronom na Facebooku. Dzięki temu możliwe jest również udostępnianie tych domen zaufanym partnerom. Weryfikacja domeny zapewnia ochronę i gwarantuje, iż treść i linki nie będą modyfikowane przez osoby trzecie. Facebook w ten sposób ułatwia sobie walkę ze SPAMEM, który niestety jest bardzo powszechny w sieciach społecznych.

Jak wygląda taka zweryfikowana treść na Facebooku możecie podejrzeć na tym screenie. W udostępnionym przez was poście, klikając w tę małą literę “i” podświetli wam się informacja na temat, kiedy i przez kogo witryna została zarejestrowana. Troszkę inaczej to wygląda w przypadku wydawców, ale jakby zamysł jest ten sam. Dzięki temu Facebook wie, że to wy jesteście właścicielami treści znajdującej się pod określonym linkiem, co jednocześnie jest ściśle powiązane z unikaniem SPAMU.

Ma to jednak swoje minusy. Najczęściej przysparza to kłopotów tym, którzy z różnych powodów nie mogą dokonać takiej weryfikacji — jak np. różnego rodzaju portale blogowe. Użytkownicy takich witryn mają bardzo ograniczone możliwości modyfikacji swoich stron.
Po zablokowaniu przez Facebooka linków zew., bardzo ciężko uzyskać z powrotem kontrolę nad nimi. Odwołania i skargi nie rzadko nie przynoszą żadnych efektów, a osoby borykające się z takimi problemami, często odpuszczają.
Na szczęście są sposoby na tą nierówną walkę — być może nawet z przewagą dla użytkowników portali blogowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz poniżej.

Weryfikacja domeny na Facebooku poprzez Menadżera firmy

Aby poprawnie zweryfikować domenę należy zalogować się na stronę Menadżera firmy i kliknąć Ustawienia firmowe.

glowne menu mendzera firmy - zakladki

 

Następnie po lewej stronie na pasku menu wyszukać Bezpieczeństwo marki. Pod nim pojawiają nam się Domeny i Listy zablokowanych. Klikamy na Domeny, następnie u góry niebieski przycisk Dodaj.

Wpisujemy nazwę naszej domeny w takiej formie, jakiej podpowiada menadżer i klikamy Dodaj domenę.


dodaj domenę

Na koniec pojawią nam się dwie możliwości weryfikacji domeny. Jedna za pomocą DNS a druga za pomocą przesłania pliku HTML. Wybór pozostawiam do waszej dyspozycji. Aby poprawnie dokonać takiej weryfikacji, należy postępować zgodnie z opisem znajdującym się pod poszczególnymi metodami.

Poprawnie zweryfikowane konto oraz oczekujące na weryfikację będzie wyglądało w ten sposób.

Jak już zaznaczyłam na wstępnie, jest to bardzo ważny zabieg aby uniknąć BANA na Facebooku, co ostatnio bywa bardzo częste. Użytkownicy udostępniają swoje posty na fanpagu w postaci linków ze stron, blogów, które wędrują po całym Facebooku, co niestety przy dużej ilości zainteresowania może skutkować zablokowaniem domeny. W takim wypadku, wszystkie dotychczasowe linki określonej domeny zostaną również usunięte, a BAN będzie zbierał swoje żniwo na połączonych do Facebooka platformach — m.in. Instagram i Messenger.

Alternatywą dla tych, którzy nie mają siły walczyć z obsługą Facebooka. Po zgłoszeniu swojego zażalenia, czy też odwołania od blokady i nie uzyskaniu żadnej konkretnej odpowiedzi, lub też takiej, z którą się nie zgadzamy, można skorzystać z rządowej strony Ministerstwa Cyfryzacji w celu odwołania się od decyzji portalu społecznościowego. Więcej na temat tego sposobu walki o swoje prawa, ukaże się za pośrednictwem Sfery Blogera. <- Nie wiesz co to, zerknij a się dowiesz — gwarantuję, że nie pożałujesz 😉

Więcej wpisów dotyczących konfiguracji konta Menadżera firmy już wkrótce.