Jak zweryfikować domenę na Facebooku?

Co trzeba zrobić aby poprawnie zweryfikować domenę na Facebooku?

Zacznijmy jednak od tego, po co tak właściwie należałoby to uczynić.

Menadżer firmy, w którym dokonujemy weryfikacji, umożliwia użytkownikom przypisywanie domen istniejącym już stronom na Facebooku. Dzięki temu możliwe jest również udostępnianie tych domen zaufanym partnerom. Weryfikacja domeny zapewnia ochronę i gwarantuje, iż treść i linki nie będą modyfikowane przez osoby trzecie. Facebook w ten sposób ułatwia sobie walkę ze SPAMEM, który niestety jest bardzo powszechny w sieciach społecznych.

Jak wygląda taka zweryfikowana treść na Facebooku możecie podejrzeć na tym screenie. W udostępnionym przez was poście, klikając w tę małą literę “i” podświetli wam się informacja na temat, kiedy i przez kogo witryna została zarejestrowana. Troszkę inaczej to wygląda w przypadku wydawców, ale jakby zamysł jest ten sam. Dzięki temu Facebook wie, że to wy jesteście właścicielami treści znajdującej się pod określonym linkiem, co jednocześnie jest ściśle powiązane z unikaniem SPAMU.

Ma to jednak swoje minusy. Najczęściej przysparza to kłopotów tym, którzy z różnych powodów nie mogą dokonać takiej weryfikacji — jak np. różnego rodzaju portale blogowe. Użytkownicy takich witryn mają bardzo ograniczone możliwości modyfikacji swoich stron.
Po zablokowaniu przez Facebooka linków zew., bardzo ciężko uzyskać z powrotem kontrolę nad nimi. Odwołania i skargi nie rzadko nie przynoszą żadnych efektów, a osoby borykające się z takimi problemami, często odpuszczają.
Na szczęście są sposoby na tą nierówną walkę — być może nawet z przewagą dla użytkowników portali blogowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz poniżej.

Weryfikacja domeny na Facebooku poprzez Menadżera firmy

Aby poprawnie zweryfikować domenę należy zalogować się na stronę Menadżera firmy i kliknąć Ustawienia firmowe.

glowne menu mendzera firmy - zakladki

 

Następnie po lewej stronie na pasku menu wyszukać Bezpieczeństwo marki. Pod nim pojawiają nam się Domeny i Listy zablokowanych. Klikamy na Domeny, następnie u góry niebieski przycisk Dodaj.

Wpisujemy nazwę naszej domeny w takiej formie, jakiej podpowiada menadżer i klikamy Dodaj domenę.


dodaj domenę

Na koniec pojawią nam się dwie możliwości weryfikacji domeny. Jedna za pomocą DNS a druga za pomocą przesłania pliku HTML. Wybór pozostawiam do waszej dyspozycji. Aby poprawnie dokonać takiej weryfikacji, należy postępować zgodnie z opisem znajdującym się pod poszczególnymi metodami.

Poprawnie zweryfikowane konto oraz oczekujące na weryfikację będzie wyglądało w ten sposób.

Jak już zaznaczyłam na wstępnie, jest to bardzo ważny zabieg aby uniknąć BANA na Facebooku, co ostatnio bywa bardzo częste. Użytkownicy udostępniają swoje posty na fanpagu w postaci linków ze stron, blogów, które wędrują po całym Facebooku, co niestety przy dużej ilości zainteresowania może skutkować zablokowaniem domeny. W takim wypadku, wszystkie dotychczasowe linki określonej domeny zostaną również usunięte, a BAN będzie zbierał swoje żniwo na połączonych do Facebooka platformach — m.in. Instagram i Messenger.

Alternatywą dla tych, którzy nie mają siły walczyć z obsługą Facebooka. Po zgłoszeniu swojego zażalenia, czy też odwołania od blokady i nie uzyskaniu żadnej konkretnej odpowiedzi, lub też takiej, z którą się nie zgadzamy, można skorzystać z rządowej strony Ministerstwa Cyfryzacji w celu odwołania się od decyzji portalu społecznościowego. Więcej na temat tego sposobu walki o swoje prawa, ukaże się za pośrednictwem Sfery Blogera. <- Nie wiesz co to, zerknij a się dowiesz — gwarantuję, że nie pożałujesz 😉

Więcej wpisów dotyczących konfiguracji konta Menadżera firmy już wkrótce. 

 

8 komentarzy
1 like


8
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
6 Wątki w komentarzach
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najgorętszy wątek
3 Autor
Zufi.plKosą po patelniSikorkowe Pasje Poprzedni autorzy
najnowszy najstarszy oceniany
Sikorkowe Pasje
Gość

Mamy obecnie ten problem z naszą witryną i mamy banaaaaaaaaa. Ale okej. Powoli, a raczej coraz bliżej jesteśmy tego by uciec z blogspota i przenieść się na coś swojego i zarejestrować witrynę. Wtedy chyba jest szansa, że problem zniknie. 🙂

Kosą po patelni
Gość

super omówienie tematu i pewnie wielu sie przyda, sam zauważyłem że problem banowania witryn na fb dotyczy głównie tych którzy dodają często linki do stron zewnętrznych nie w samych postach a komentarzach.

Poprzedni wpis: Jak założyć konto w Menadżerze firmy na Facebooku?Kolejny post: Milczące dziecko Sarah A. Denzil

Podobne wpisy